Geplaatst op 08 november 2021

Met zijn 30-jarige loopbaan als service-coördinator is Herman Arkes een oudgediende, zegt hij zelf. Na al die jaren is hij nog steeds niet uitgekeken op de uitdagingen die hij samen met zijn 10 collega’s van Janssen de Jong OnderhoudPlus in Hardenberg elke dag voor de klanten mag oplossen.

Janssen de Jong OnderhoudPlus verzorgt het dagelijkse onderhoud voor de klanten van Janssen de Jong Bouw Noord. De 57-jarige Luttenaar: “Ons werk is heel divers. Het varieert van het repareren van kapotte deuren en lekkages, tot en met het vervangen van een compleet dak en kleine verbouwingen.” Onder de klanten bevinden zich bedrijven, woningcorporaties en particulieren. Daarnaast verzorgt het team ook schadetaxaties en –reparaties voor verzekeringsmaatschappijen.

Spin in het web
Als service-coördinator is Herman de ‘spin in het web’ bij Janssen de Jong OnderhoudPlus. Hij coördineert de klussen, onderhoudt de klantcontacten en regelt samen met zijn team de voorbereiding en planning. Dankbaar werk, vindt hij. “Je hebt altijd met klanten van doen. Zeg: hun badkamer is kapot. Alles is nat. Ze zijn verdrietig of boos. Wij zorgen dat dezelfde dag
nog alles weer netjes is hersteld. Mensen waarderen dat enorm. Je hebt echt eer van je werk.”

Van elkaar leren
Herman zit ook in diverse werkgroepen, waaronder Kerngroep OnderhoudPlus. “Zo kom ik op andere vestigingen en ontmoet ik andere collega’s. Ik ontdekte dat elke regio weer anders is. In Hengelo of Venlo bijvoorbeeld werken de mensen weer anders dan in Hardenberg. Dat is leuk om op te merken en ook om van te leren.”

Delen