Als gebouweigenaar bent u er verantwoordelijk voor dat uw pand voldoet aan de eisen en wetgeving op het gebied van brandveiligheid. Hierbij gelden minimaal de eisen van het actuele Bouwbesluit. Blijkt bij calamiteiten dat het gebouw hieraan niet voldoet, dan kan dit verstrekkende gevolgen hebben. Voldoet uw (verhuurde) woon- en/of werkomgeving aan de wettelijke eisen op het gebied van brandveiligheid?
Als de brandveiligheid niet in orde is, kan dit grote gevolgen hebben voor u en/of de eventuele huurders van uw vastgoed. Ook kan het gebouw door schade tijdelijk niet verhuurd worden of zelfs helemaal verloren gaan. Gelukkig kunt u deze risico’s minimaliseren door te kiezen voor goede brandpreventie.
Janssen de Jong OnderhoudPlus helpt u graag vrijblijvend bij het in kaart brengen van de risico’s, het uitvoeren van de noodzakelijke bouwkundige en installatietechnische werkzaamheden en het leveren van adequate, preventieve oplossingen. Hiermee ontzorgen wij u als eigenaar en biedt u huurders en/of gebruikers van uw vastgoed de zekerheid waar zij recht op hebben en op mogen vertrouwen. Uiteraard zorgen we er ook voor dat we de brandpreventie-maatregelen goed vastleggen in een logboek als bewijslast voor de verzekering. Al hopen we dat u dit nooit nodig heeft.
• Mogelijk een lagere verzekeringspremie.
• Complete ontzorging in lastige procedures en regelgeving.
• Uw huurders en/of medewerkers worden niet onnodig blootgesteld aan risico’s op het gebied van brandveiligheid. U heeft hun veiligheid geborgd door uw verantwoordelijkheid te nemen.
• Bij brand blijft de schade beperkt en u beschikt over het nodige bewijsmateriaal voor de verzekering.
In vijf stappen zorgen we ervoor dat uw vastgoed voldoet aan alle eisen op het gebied van brandveiligheid conform het actuele Bouwbesluit.
Stap 1
Een externe, onafhankelijke specialist keurt het betreffende gebouw of complex en stelt een adviesrapportage op.
Stap 2
Deze rapportage vormt voor Janssen de Jong OnderhoudPlus het uitgangspunt voor de werkzaamheden. We specificeren alle noodzakelijke maatregelen voor u in een duidelijke offerte.
Stap 3
De afgesproken werkzaamheden worden uitgevoerd en geregistreerd in een logboek. Qua werkzaamheden kunt u denken aan:
• bouwkundige brandscheidingen en compartimenteringen;
• afdichtingen en doorvoeren, zoals schachten en leidingen;
• signalering, zoals rook- en branddetectie en brandmeldinstallaties (BMI);
• sprinklerinstallaties;
• brandblusmiddelen;
• certificeringen.
Stap 4
We leveren een uitgebreide rapportage op van alle uitgevoerde werkzaamheden en u blijft toegang houden tot de gegevens.
Stap 5
Jaarlijks maken we met u een afspraak om te controleren of de genomen maatregelen nog aan alle actuele eisen op het gebied van brandveiligheid voldoen.
Op deze manier bieden we u een totaalpakket aan op het gebied van brandpreventie.
Weet u niet zeker of uw gebouw voldoet aan de eisen op het gebied van brandveiligheid, zoals vastgelegd in het actuele Bouwbesluit? Of wilt u meer weten over onze aanpak van brandpreventie? Vraag dan vrijblijvend een gesprek met ons aan.
Bekijk hier de brochure.